Educar para construir sociedades más inclusivas
retos y claves de futuro
Pérez de Guzmán Puya, María Victoria
(ed.)
Terrón Caro, Teresa
(ed.)
Avançar cap a una educació inclusiva requereix partir de la realitat de l'entorn, tenir clar cap a on s'orienta l'educació i crear ambients adequats. Aquesta obra és el resultat de l'esforç d'un col·lectiu universitari amb gran coneixement i experiència en els camps que s'aborden. Es afronta el repte de donar resposta a el desafiament social i educatiu que ens planteja la societat, que requereix d'una preparació acadèmica més integral i humana capaç d'afrontar una realitat cada vegada més complexa. Ens acosta a comprendre que un dels majors reptes per al sistema educatiu és entendre i promoure polítiques i pràctiques d'inclusió que permetin que tot l'alumnat tingui la mateixa possibilitat d'assolir els aprenentatges fonamentals. L'educació juga un paper fonamental per poder aconseguir una ciutadania compromesa. Es fa necessària una construcció social que generi un valor sostenible que permeti desenvolupar la capacitat d'innovació i transferència de coneixement que es requereix en aquest moment. Hem de treballar des de l'educació per a construir societats més inclusives, igualitàries i compromeses amb la diversitat, en el sentit més ampli de el terme, i tant a nivell mundial com regional, nacional i local. Els deu capítols en què s'estructura l'obra ens orienten, des d'una educació transformadora, per fer front a les diverses formes d'exclusió i marginació que existeixen; i la inclusió i l'equitat constitueixen la base per aconseguir-ho. Les diferents aportacions d'aquesta obra ens ensenyen, des d'una visió teoricopràctica a construir societats més inclusives.
- Autor
-
Pérez de Guzmán Puya, María Victoria
(ed.)
Terrón Caro, Teresa (ed.)
- Matèria
-
Pedagogia
> Sistemes educatius
- EAN
-
9788427728547
- ISBN
-
978-84-277-2854-7
- Edició
- 1
- Editorial
-
Narcea Ediciones
- Pàgines
- 236
- Alçada
- 21.0 cm
- Amplada
- 14.0 cm
- Data publicació
- 09-07-2021
- Idioma
- Castellà
- Col·lecció
- Sociocultural
- Núm. a la col·lecció
- 72