
El fin de la educación
la escuela que dejó de ser
Massó Aguadé, Xavier
Què es persegueix amb les reformes que porten tres dècades implantant-se en el sistema educatiu? Es tracta d'adaptar-lo als nous temps perquè segueixi complint amb la seva funció de transmetre coneixements o de desvirtuar-la per subordinar-la a altres comeses? Són aquestes innovacions el mitjà de el qual ens valem per millorar el sistema educatiu o l'instrument per liquidar-lo? Si la introducció de reformes pretén l'adaptació de el sistema educatiu a una nova realitat, el seu objectiu i les seves funcions haurien de romandre intactes, però si amb elles ho estem desvirtuant i portant fins més enllà dels seus propis límits i possibilitats, llavors estem alterant també la seva naturalesa, el mateix concepte de sistema educatiu, propiciant el seu col·lapse i acabament com a tal. Aquest llibre escomet la problemàtica educativa actual des de les tres accepcions de el terme "fi" aplicat a el sistema educatiu. Fi, com a objectiu o finalitat: la naturalesa i funcions d'un sistema educatiu; fi, com a límits i domini: l'àmbit que, en funció dels seus objectius i funcions, li és propi; i fi com acabament, el final d'una escola impel·lida a deixar de ser el que va ser, per ventura reconvertida a altres funcions diferents d'aquella per a la qual va ser concebuda. Amb tot el que això comporta, perquè si l'escola deixa de complir la seva funció, ningú pot fer-ho per ella.
- Autor
-
Massó Aguadé, Xavier
- Matèria
-
Pedagogia
> Administració escolar
- EAN
-
9788446050346
- ISBN
-
978-84-460-5034-6
- Edició
- 1
- Editorial
-
Ediciones Akal
- Pàgines
- 352
- Alçada
- 22.0 cm
- Amplada
- 14.0 cm
- Data publicació
- 01-03-2021
- Idioma
- Castellà
- Col·lecció
- Educación
- Núm. a la col·lecció
- 3